søndag den 2. december 2007

Søndagens top 8 (del 33)

Velkommen til denne søndags top 8 og glædelig første advents dag til jer alle. Denne uge fortsætter jeg det geografiske tema, ikke så meget andet at skrive end at jeg griber fat i Detroit.
Jeg er lidt træt så det bliver med få ord.

1) Royce Da 5'9 - Hip Hop
Gammelt Royce nummer, som kun bliver bedre med alderen.

2) J Dilla - Fuck The Police
Dilla R.I.P.

3) Eminem & Royce Da 5'9 - Renegades
Man kan ikke skrive om Detroit's rap scene og undlade at hive et enkelt track med fra Eminem, jeg har med vilje valgt dette nummer, da det var med til at antænde spændingerne mellem ham selv og Royce. Google tracket hvis i vil have baghistorien.

4) D-12 - Get Back
Eftersom alle medlemmerne af D-12 har deres oprindelse i Detroit, er det vel på sin plads at lægge et enkelt track op med dem. Dette track er fra Tony Touch pladen "The Piece Maker".

5) Slum Village - Raise It Up
Det er sjovt med Slum Village, jeg synes egentlig de er ret kedelige, men jeg har alligevel alle deres albums. Det her nummer kan jeg dog meget godt lide.

6) Bizarre - Doctor, Doctor (Feat. Obie Trice)
Selvom mange nok er uenige syntes jeg faktisk at Bizarre er en af de bedste rappere fra D-12, han formår at lave humoristisk rap uden at det bliver for meget. Dette track med Obie Trice er et perfekt eksempel.

7) Obie Trice - Obie Story
Endnu et af Eminem's projekter fra Detroit, selvom han måske ikke er helt så dygtig som hypen har gjort ham, er han bestemt heller ikke lige så dårlig som den snæversynede Danske hip hopper har gjort ham.

8) Slum Village - It's On (Feat. MC Breed & Big Herk)
Nu fik jeg helt dårlig smvittighed over at det måske virkede som om jeg ikke kunne lide Slum Village. Her er et til fedt Detroit posse track.

(bonus track) Dwele - A.N.G.E.L. (reprise) (Feat. Slum Village)
Nu er der nærmest ikke andet end Slum Village, go figure... Anyway, Dwele er en soul sanger fra Detroit og han arbejder tit med Slum Village.

Tryk her for at hente: Søndagens top 8 (del 33)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar