onsdag den 17. juni 2009

Back once again...

Nu kan jeg jo ikke leve med at der er nogen som skal leve i skam på grund af denne blog.

A.D.O.R. - The Concrete LP

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke vidste særlig meget om A.D.O.R. før jeg skulle til at skrive dette indlæg. Ud over at have hørt hans "Fat Boy Slim" samplede "One For The Trouble" og hans Pete Rock producerede "hit" "Let It All Hang Out", så havde jeg absolut intet hørt fra manden som ellers har udgivet 3 plader siden "The Concrete LP" blev skrottet i 1994.

Det er da også i min søgen efter "unreleased" plader at jeg er faldet over A.D.O.R., og det må siges at være et af de bedre fund. Ikke alene er A.D.O.R. en super god rapper, men han bliver bakket op af nogle af hip hoppens aller største (og bedste producere). Produktioner fra Pete Rock, Diamond D (hele 5 tracks), The Trackmasters, Marley Marl og Clark Kent, skulle have kastet denne plade direkte ind i bundtet af klassiske hip hop udgivelser fra start/midt halvfemserne.

I stedet blev albummet skrottet af Atlantic Records, en noget spøjs beslutning taget i betragtning af de førnævnte produceres co-sign af A.D.O.R., specielt producer duoen Trackmasters popularitet og mainstream buzz i '94, var bestemt ikke noget at kimse ad, og man kunne have forventet at Atlantic havde udnyttet denne relation til at lancere A.D.O.R. på en ordentlig måde.

The Concrete Lp blev som sagt aldrig officielt udgivet, den blev dog presset op som promo vinyl og kan erhverves for 80-100 Euro på discogs.

2 kommentarer:

  1. Sikke en gave at få, nu er jeg glad :)

    SvarSlet
  2. Det er faktisk ret fedt.

    Det er rart at du er tilbage. Og tillykke Ecko Leader.

    Hvis jeg må foreslå noget, til når du en gang er tilbage igen? "The Next 1.000 Years", af Monsta Island Czars. Den skulle være uudgivet ifølge wikipedia.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Monsta_Island_Czars

    SvarSlet