søndag den 25. november 2007

Søndagens top 8 (del 32)

Så blev jeg endelig færdig med det Long Beach tema, og jeg kan fortsætte med mine geografisk tema baseret top 8'ere. For dem af jer som ikke lige kan huske hvor langt jeg er nået, så kan jeg med fordel lige opsumere. Vi har været igennem; Queensbridge, Chicago, Bedford-Stuyvesant, Atlanta, Compton og Long Beach.

Jeg bevæger mig ind på østkysten igen og tager udgangspunkt i endnu et meget produktivt område, denne gang bliver det Queens, men jeg indsnævrer det yderligere til ét specifikt distrikt nemlig; Jamaica Queens.

1) 50 Cent - You Ain't No Gangster
Selvom der nok er nogen som vil mene anderledes, så er 50 Cent nok den største rapper fra Jamaica Queens. Jeg har prøvet at vælge et nummer som det nok ikke lige er alle der har, og som stadig er lidt interessant. Dette track er fra før han blev skudt og dengang han rent faktisk gad.

2) LL Cool J - 10 Million Stars
Her er så manden som kommer på en meget tæt anden plads, for hvis det ikke havde været for ham her, så havde der aldrig været en 50 Cent. Jeg har valgt et af de nyere numre, da jeg synes at han bliver stærkt undervurderet for tiden.

3) Lost Boyz - Jeeps, Lex, Coupes, Bimaz & Benz
Den her gruppe fremkalder en milliard minder, "Legal Drug Money" er endnu en plade som burde stå på alles reol og især dette nummer beviser hvorfor det var en af de bedste east coast udgivelser i halfemserne.

4) Phife Dawg - Flawless
Som medlem af "A Tribe Called Quest" har Phife Dawg bevist sit værd som rapper, alligevel har han aldrig rigtig formået at bryde igennem som solo artist. Desværre hjalp hans solo-debut "Ventilation" ikke meget, da dette var lidt af en kedelig affære. Her er dog et enkelt track som er ganske udmærket.

5) Ja Rule - Story To Tell
Ja Rule er ellers en rapper som jeg ikke rigtig tjekker for mere. Men der var engang hvor han (prøvede) at være ret hardcore og han gjorde det faktisk okay. Selvom han blev beskyldt for at "låne" en anden kendt rappers stil lidt for meget.

6) ONYX - Last Dayz
Endnu en af halvfemsernes helt store grupper, som desværre ikke har formået at gentage de tidligere pladers succes. Her er et af de bedste numre fra deres anden plade "All We Got Iz Us".

7) Ali Vegas - That's Were I'm From
Et af de helt stor up-coming navne fra øst-kysten, som mange håber vil være med til at generobre New Yorks titel, som Hip Hoppens Mecca.

8) G-Unit - Poppin' Them Thangs
Man kan sige meget om 50 Cent, men han har ikke glemt sine venner. Alle originale medlemmer af G-Unit er fra Jamaica Queens og nogle gange gør de det ganske godt sammen.

(Bonus Track) LL Cool J - Straight From Queens
Bare lige for at minde jer om hvorfor LL ikke skal afskrives.

Tryk her for at hente: Søndagens top 8 (del 32)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar