søndag den 14. oktober 2007

Søndagens top 8 (del 27)

Så blev det endelig tid til at lave endnu en top 8, og jeg fortsætter med det tema som jeg efterlod jer med sidst. Nemlig; geografisk bestemt rap.
Vi har tidligere været igennem Queensbridge og Chicago, denne gang bevæger jeg mig hen til et af de kvartere i New York, som står bag nogle af verdens bedste rappere; Brooklyn. Men da der er så mange rappere fra Brooklyn, indsnævrer jeg det yderligere og vælger kun musik fra Bedford-Stuyvesant aka. Bed-Stuy.

1) Black Star - Supreme Supreme
Både Talib Kweli Og Mos Def kommer fra det kendte Bed-Stuy område, dette track er fra "Right About Now: The Official Sucka Free Mix CD"

2) Memphis Bleek - Thugged Out Shit
Det her nummer var et af mine yndlingstracks i mine "unge" dage, tracket er fra det stjerne spækket "The Professional" af DJ Clue?

3) Papoose - Address Me As Mister (Feat. Busta Rhymes)
Endnu to kunstnere, som har gjort deres for at sætte Bed-Stuy på hip hop kortet.

4) Jay-Z - Brooklyns Finest (Feat. The Notorious B.I.G.)
Bed-Stuy veteraner, nuff said.

5) Lil' Kim - Big Momma Thang (Feat. Jay-Z)
"I used to be scared of the dick, now i throw lips to the shit, handle it like a real bitch"
Jeg savner den gamle Lil' Kim.

6) Gza - Fame
Nok én af de dygtigste rappere i Wu-Tang, måske enda den dygtigste. På dette track gør han noget af det som han er bedst til, lyt og lær.

7) Fabolous - Brooklyn (Feat. Jay-Z & Uncle Murder)
En kendt, en semi-kendt og en ukendt, alle fra Bed-Stuy. I starten var jeg ikke så vild med det her track, men det har ligesom vokset på mig og nu syntes jeg faktisk det er ret fedt.

8) Busta Rhymes - New York Shit
Jeg syntes lige Busta Rhymes fortjente at have sin egen plads på listen, og hvilket track kunne være mere passende?

(Bonus Track) Frank Sinatra vs. The Notorious B.I.G. - Bed Stuy Meets Blue Eyes: Juicy New York
Øjeblikkelig klassiker.

Tryk her for at hente: Søndagens top 8 (del 27)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar