onsdag den 21. november 2007

Vi tager den lige tre uger tilbage

Nate Dogg - G Funk Classics Vol .1 & 2

Jeg hopper lidt rundt i bloggen og håber at i kan følge med, da jeg denne gang følger op på min (nu snart) tre uger gamle top 8, som omhandlede Long Beach. Da jeg aldrig rigtig nåede at afslutte netop dette tema, så ville jeg gøre det nu.

Nate Dogg er en af de mere interessante kunstnere fra Long Beach, selvom han egentlig ikke rapper har han altid fået den respekt hans fortjener i hip hop miljøet, og han har formået at sætte sit eget personlige præg på mangen en rap hits, derudover har Nate altid haft en evne til at forvandle et ellers kedeligt track om til et friskt og originalt nummer. Sidst men ikke mindst har jeg valgt Nate Dogg, da han har været med til at definere en lyd, som har sin oprindelse i Long Beach; nemlig G-Funk.

Det var egentlig meningen at "G Funk Classics" skulle være udkommet i midten af halvfemserne, men af juridiske årsager blev pladen skrottet og udkom i stedet som dobbelt CD i 1998. På grund af forsinkelsen røg rigtig meget af Nate Doggs hype (på grund af Regulate) og pladen blev modtaget meget lunkent, ikke mindst fordi G Funk lyden havde opnået sit højdepunkt. Derudover blev pladen kun trykt i ét oplag og derfor er den nærmest umulig at opdrive, med mindre man vil slippe op imod 200 dollars for et brugt eksemplar.

Tryk her for at hente: Nate Dogg - G Funk Classics vol. 1 & 2

1 kommentar:

  1. Du går sgu til den for tiden... super lækkert :-)

    SvarSlet