tirsdag den 17. juni 2008

Genopståelsen af et indlæg

Nu hvor jeg er ved de helt gamle ønsker, så kom jeg pludselig i tanke om at der var blevet requestet noget for meget, meget lang tid siden på min MySpace side. Jeg havde faktisk skrevet indlægget dengang, men kom til at slette det ved en fejl, blev lidt sur og endte med at glemme det helt.

Twista - Resurrection

Resurrection er Twista's anden plade og hans første under navnet Twista, hvor han før kaldte sig Tung Twista. Ud over at pladen aldrig så en officiel udgivelse, så er der også lige et par enkelt detaljer ved den, som er værd at nævne.

Twista var på daværende tidspunkt repræsentant for en ny lyd inden for rap musikken, der ud over ham, nærmest kun blev dyrket af rivalerne Bone Thugs 'n' Harmony. På grund af hans anderledes rap teknik og flow blev han kritiseret og nogle mente at han blot var en "one-trick-pony", som gik mere op i flow og teknik end tekstindhold. Dette ville Twista derimod modbevise og han valgt at lave en hel plade med et "almindeligt" flow og derved sætte fokus på sit tekst indhold.

Pladen så aldrig nogen officiel udgivelse, og blev umiddelbart kun distribueret til enkelte pladeforretninger i Chicago. Jeg mener at have læst at der kun blevet udsendt ca. 800 eksemplarer, men i skal ikke hænge mig op på det. Hvorfor pladen ikke blev videre distribueret, ved jeg ærlig talt ikke. Men det kunne godt tænkes at pladen blev lavet og "distribueret" af Twista selv, og mere repræsenterede en stor "fuck you" til alle hans kritikere end en regulær udgivelse. Det er selvfølgelig min egen lille teori.

Om selve udgivelsen, kan jeg kun sige at det er en "must download". Lyrisk er den i top klasse og lydmæssigt går det fra west coast til east coast og tilbage til midwest, alt sammen med den dejlige halvfemser vibe.

Tryk her for at hente: Twista - Resurrection

Ingen kommentarer:

Send en kommentar