torsdag den 10. december 2009

Måske voksede han bare for meget

Hold kæft tiden flyver, det er allerede torsdag (fredag før i læser det) og jeg havde nær glemt alt om bloggen. Jeg må ærligt indrømme at der er gået lidt jule-dvale i mig, samtidig med at jeg har en noget belastende Bachelor opgave, som sjovt nok ikke skriver sig selv. Så i stedet for at bruge tid på den, så vil jeg meget hellere lige smide et nyt indlæg i mixet - som til gengæld (nok) bliver det eneste indlæg jeg får tid til i denne her uge (på nær søndags indlægget, selvfølgelig).

Joe Budden - The Growth (Promo Album sampler) (2005)

Joe Budden er en mand som ALLE har en mening omkring, hvad enten man hylder ham som et lyrisk vidunder eller mener han blot er endnu en "typisk" east coast rapper, så er det sjældent man møder en fan af rap, som ikke har en mening omkring Buddens talent - eller mangel derpå. Faktisk vil jeg vove at påstå, at Joe Buddens største talent ligger i at holde liv i debatten, hvad enten det er gennem loyale fans, som stadig vil påstå Mood Muzik II = Illmatic - eller hårdtarbejdende haters, som fjerner ethvert spor af ham fra Slaughterhouse albummet.
Måske var det denne evne, som sikrede ham en kontrakt hos Def Jam i første omgang, for uanset om man mener han er en dygtig rapper eller ej, så kan man ikke benægte at han havde ufatteligt meget hype, både før, under og efter sin tid hos Def Jam.

Budden fik kun udgivet et enkelt album hos Def Jam, og til trods for to succesfulde singler blev det aldrig til mere. Selvom der er mange rygter omkring årsagerne, skyldes det i hvert fald ikke en manglende lyst fra Joe Buddens side. Ikke så snart som første album havde lagt sig, gik han derfor igang med at indspille opfølgeren "The Growth", som dog (no shit Sherlock) aldrig blev til noget.

The Growth er aldrig umiddelbart blevet leaket, der er en del bootlegs rundt omkring og selvom jeg ikke plejer at være bleg for at poste et bootleg i ny og næ, så vil jeg hellere dele "the real deal", frem for noget jeg ikke helt kan stå inde for. Desuden har det ikke rigtig været muligt for mig at finde en officiel tracklist på albummet, så derfor bliver der ingen bootleg i denne omgang. Det skal også lige nævnes at jeg ikke med sikkerhed kan sige hvorvidt "The Growth" rent faktisk blev færdig indspillet og at der derfor skulle foreligge et eksemplar som kan leakes, det er dog værd at notere The Vibe i sin tid "anmeldte" en version af The Growth, og deri omtaler tracks som ikke er på denne her sampler.

Som titlen antyder er der tale om en "Promo Album Sampler", den indeholder kun 4 tracks, og er det eneste "officielle" materiale fra The Growth. Jeg ved ærlig talt ikke om den er specielt sjælden, da jeg ved at Def Jam promo CD'er ikke ligefrem er "limited", men jeg er i hvert fald ikke faldet over et eksemplar endnu - hvis der eventuelt skulle være nogen derude som ligger inde med et, så vil jeg meget gerne købe det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar