onsdag den 28. november 2007

Generationskløften er egentlig ikke så stor

Ali Vegas - Generation Gap

Da jeg oprindelig startede denne her blog, var det egentlig meningen at jeg (så vidt det var muligt) kun ville skrive om u-udgivet albums eller meget svært tilgængelige albums. Men som tiden er gået har jeg sat det lidt til side, og lagt lidt mere vægt på mixtapes og web udgivelser. Dette skyldes hovedsageligt at jeg er blevet nød til at sprede det lidt ud, så det hele ikke kommer på en gang, men også meget fordi jeg næsten altid skriver om musik jeg lige pt. personligt hører.

Men nu kan jeg se på bloggen at det er rigtig, rigtig lang tid siden, at jeg sidst har lavet et indlæg om et u-udgivet album, og det er faktisk noget jeg har lidt dårlig samvittighed over. Så her kommer der et, som så samtidig afslutter Jamaica Queens temaet.

Ali Vegas er en rapper som jeg en enkelt gang eller to har fremhævet her på bloggen, han tilhører en (relativ) stor generation af New York kunstnere; Saigon, Uncle Murder, Papoose, Nyiol osv. som alle bliver påduttet (er det et ord?) at skulle genvinde hip hop tronen for New York. (som om NY nogensinde havde mistet den?)

Ali Vegas har en del år på bagen og har da også udsendt de obligatorisk 15+ mixtapes, for at holde ild i navnet. Men før alle mixtapsene var han faktisk godt i gang med at indspille sit første album, som skulle være udkommet i 2000 under navnet "Generation Gap".
Desværre gik det, som den slags så tit går og projektet blev skrottet.

Albummet minder meget om AZ, Cormega, Nas osv. og hvis man er nede med den slags musik, så burde man bestemt ikke snyde sig selv for denne her perle.

Tryk her for at hente: Ali Vegas - Generation Gap

Ingen kommentarer:

Send en kommentar