torsdag den 14. januar 2010

"Danse, danse, dukke min..."

"Han har hat og halskæde på
Badekåbe, og rigtig rå.
Den er fin og han er fin,
danse, danse dukke min!"
I mit sidste indlæg nævner jeg kort den famøse Ghostface Killah dukke (billede), som blev lavet i 2007 - men aldrig officielt "udgivet". Dukken er lavet af 4 Cast Limited, produceret i 1000 nummereret eksemplarer, med ægthedsbevis og et speciallavet mixtape. Om dukken kan det nævnes at, den er 23 cm høj, har "autentiske" Ghostface smykker i 24 kt guld og (vigtigst af alt) en sej badekåbe - alt i alt en tro kopi af Ghostface cirka "Bulletproof Wallets" og "The Pretty Toney Album". Sidst men ikke mindst har dukken 7 klassiske "catchphrases" a la; "Remember when I long dicked you, and broke your ovary?" og "Yo bitch I fucked your friend, ya you stank ho" eller blot "Ghostface, Ghostface"



Nu tænker i sikkert - det er da den vildeste dukke, hvorfor kom den aldrig ud? Ja, der er i hvert fald én stensikker årsag, og så er der selvfølgelig også min egen lille teori (som sædvanlig). Jeg starter med min egen lille teori: Prisen! Hvis du googler, så dukker der forskellige priser op, nogle skriver 300$ og andre (de fleste) 500$, jeg stod selv på venteliste til en af dukkerne og den endelige pris de sendte mig var på 500$, jeg hoppede fra dér og det er jeg 100% sikker på rigtig mange andre gjorde, ikke mindst fordi der ikke var særlig meget info om dukken (på daværende tidspunkt) og så også fordi dukken egentlig ikke er særlig pæn -hvilket bringer os til den førnævnte "stensikre" årsag. Ghostface var nemlig overhovedet ikke glad for dukkens udseende, i særdeleshed dukkens ansigt - som virker en del karikeret. Problemet er åbenbart opstået i selve metoden som er blevet brugt til at producere dukken, hvor man har valgt at scanne Ghostface's eget ansigt for derefter at lade en maskine lave en præcis lasergravering - det er åbenbart ikke godt til sådan noget plastik halløj, og de skulle have brugt en skulptør - det er åbenbart sådan man gør den slags (jeg fandt en artikel om det for lidt over en måned siden, men nu kan jeg ikke finde den, typisk).

Som sagt fulgte der en CD med dukken, et såkaldt "mixtape", af selveste DJ Rhettmatic fra The Beat Junkie Crew. Eftersom dukken aldrig blev udgivet, delte DJ Rhettmatic selv mixtapet ud til masserne via fri download, og selv om mixet er super godt med en masse vintage Ghost, så var jeg nok blevet rimelig skuffet efter at have spenderet 500$. Hvorfor ikke lave en EP eller bare en greatest hits, med et par "exclusive" numre - hvis han ikke ville gå hele vejen med CD projektet, hvorfor så overhovedet inkludere den?

Dukken blev aldrig officielt solgt, men den dukker da op i ny og næ på eBay, den sidste blev solgt for 125$, hvilket er en lidt mere rimelig pris - efter min mening. Det mix som Rhettmatic selv smed på nettet er en lang Mp3, jeg har selvfølgelig en version som er breaket op til jer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar