fredag den 26. marts 2010

Eazy-gjorde-det

Så er jeg tilbage! Det er efterhånden ved at være små to uger siden jeg sidst har givet lyd fra mig, men en rimelig aggressiv mavevirus, satte lige en stopper for morskaben og sendte mig en tur på hospitalet. Alt i alt, ikke en særlig sjov oplevelse, men nu er det fortid og bloggen skal holdes ved lige.

Inden jeg kaster mig ud i det "normale" blog indhold, ville jeg lige benytte muligheden for at henlede opmærksomheden til en af de mest karismatiske personer i hip hoppen.

Eazy-E (f. 1963 - d. 1995)

Som nogle af jer måske har bemærket, rundt omkring i blog-land og på diverse fora, så er det 15 år siden i dag at en af hip hoppens absolut største personligheder afgik ved døden. Og selvom hans egentlige aftryk i historien, stadig kan, og bliver diskuteret, så skal der ikke herske nogen tvivl om at hans rolle er langt større end den umiddelbart bliver gjort til, og stikker langt dybere end hvad der normalt bliver præsenteret.

Eazy-E afgik ved døden, d. 26. marts 1995, af A.I.D.S., han står bag nogle af de vigtigste udgivelser i hip hoppens historie, og han må og skal aldrig glemmes.


1 kommentar:

  1. ord til mor! Eazy var vild. Det interview er epic. Slåbrok og jerrycurls holder 100

    -Ejgilo

    SvarSlet