tirsdag den 9. marts 2010

Onsdags bio (del 14) - Wu Franchise edition

Som jeg forklarede i det oprindelige Wu Franchise indlæg, så ville jeg benytte mærkningen til at dække aparte Wu relaterede produkter. I den anledning, har jeg valgt at genoptage et long-lost tema, som desværre måtte udgå, på grund af besværlighedder mht. til de tunge upload .

Da Mystery of Kung-Fu / Soldiers of Darkness


Lad det være sagt med det samme, jeg er godt klar over at "Da Mystery of Kung-Fu" indgår i "Soldiers of Darkness" pakken, men i og med DMOKF blev udgivet særskilt på VHS i sin tid, og er den eneste film hvor selve Wu-Tang Clan optræder, så synes jeg den fortjener lidt opmærksomhed for sig selv.

DMOKF udkom som sagt oprindeligt på VHS tilbage i 1998, jeg kan huske jeg købte en kopi i det daværende Street Dance, alene på grund af Wu-Tang Clan billedet på coveret og antydningen af noget ond Kung-Fu - og jeg blev bestemt ikke skuffet. Videoen er opbygget som en slags best-of, af de (i Wu-Tang's øjne) bedste Kung-Fu scener. Dette bliver gjort af en tydeligt påvirket Ol' Dirty Bastard, og resten af klanen (minus Rza - hvilket er lidt ærgeligt, eftersom han nok må antages at være den meste vidende på området). Ol' Dirty rambler som kun han kan, Raekwon er på sit hustle shit og Method Man sover i baggrunden - det er ganske enkelt PERFEKT! nåh ja, og så er der også noget ond, ond Kung-Fu.

SOD er så en videreudvikling af Wu-Tang Clan/Kung-Fu ægteskabet, og denne gang via en mastodont udgivelse, fyldt med hele 20 film fordelt over 10 DVD'er. Som sagt indeholder SOD også DMOKF, men derudover er der så 19 yderligere Kung-Fu film, hvoraf enkelte af dem skulle være ganske sjældne, det kan jeg dog ikke hverken be- eller afkræfte, idet jeg ærlig talt ikke ved en skid om Kung-Fu film - ud over at jeg godt kan lide at se dem.

Som i måske kan gætte jer til, er det lidt af en mastodont udgivelse, så jeg er endnu ikke færdig med uploade den, da den fylder godt og vel 12GB i alt. Jeg har dog oprettet en mappe, hvor de første 7 film er kommet op, deriblandt DMOKF, så det er bare om at komme i gang og følge med løbende hvornår de andre film kommer op. Jeg skriver selvfølgelig herinde når det er. Desuden er jeg nu MediaFire Pro, så mine links ikke længere kan "dø".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar