søndag den 2. december 2007

One time for your mind (del 1) Cormega - Who Am I?

Jeg så det her på en anden blog, og tænkte at jeg ville låne idéen og gøre det selv, da jeg synes det var lidt sjovt. Hver gang jeg køber en ny CD vil jeg gennemlytte den én enkelt gang og nedskrive præcis hvad jeg tænker om hvert enkelt track. Jeg må ikke hoppe et track over, eller høre det samme track to gange. Det er ikke meningen at disse indlæg skal fungere som decideret anmeldelser, men at man forestiller sig at man sidder nede i sin lokale pladebiks og gennemlytter CD'en inden man køber den. Til sidst vil jeg opsumere og uploade ét enkelt track eller to som jeg synes er de bedste. Here we go...

Cormega - Who Am I?

1) Sleep Well (Feat. Dwele)
Det er noget harpe agtig noget med en som synger (nok Dwele), nu begynder Mega at rappe, noget typsik "rags to riches" vers blandet med lidt blære rap. Et enkelt vers fra ham og så kommer Dwele ind og synger omkvædet, nu begynder Mega igen. Numeret er fedt, helt klart min smag, minder faktisk lidt om noget AZ ville lave. Dwele synger igen og aflsutter tracket fint.

2) 718 (Feat. Fame)
Fame ligger hårdt ud med noget M.O.P. type shit, selvom beatet godt kunne være lidt hårdere. Beatet er lidt kedeligt med noget choppet soul sample i baggrunden. Mega rapper og han følger godt med, jeg lytter egentlig ikke rigtig til teksten. Nu er sangen pludselig slut og beatet fortsætter. Lidt underligt track.

3) Use Mad Clips (Feat. Styles P)
SP lægger ud med det samme med noget blære rap, det her er lige et track for mig. Hjernedødt east coast blære rap, I like it. Mega rapper nu, det er hårdt og rigtig, rigtig godt. Helt klart det bedste track indtil videre. Nu er omkvædet kommet igen, "Queensbridge Use mad Clips, Y.O. Use mad Clips, Mega Use Mad Clips, Phantom Use Mad Clips".

4) Lokkin' At It (Feat. Jacka, Keak Da Sneak & Youkmouth)
Underligt crunk agtig beat, ved ikke lige hvem det er som rapper lige nu, men det er meget undervældende. Nu starter der et vildt irriterende omkvæd som nærmest er ulideligt, nu er der en anden som rapper og jeg har intet overblik over tracket. Skal virkelig tage mig sammen for ikke at skippe tracket. Nu kommer omkvædet igen, ahhhhh!!! Hvor er Mega? måske har han været der? Håber snart tracket slutter. Jeg tror faktisk ikke Mega var på, heldigt for ham.

5) Ryder Muzik (Feat. Tragedy Khadafi)
Hurtigt videre til næste track, Tragedy lægger ud. Lidt irriterende orientalsk agtig beat, men heldigvis holder Tragedy stilen med noget ordentlig QB rap. Hvornår kommer Mega på? tracket er lidt halvlangt nu? og jeg for længst holdt op med at lytte. Nu er det slut.

6) Throwback Homie (Feat. Hejaz)
Noget freestyle accapella agtig noget, ikke imponerende og så er der noget irriterende ekko på. Ingen Mega igen.

7) Who Am I Exclusive
AZ??? han er ikke krediteret men det er ham, meget god start på det her track. Nu håber jeg bare Mega også dukker op. Nu kommer Nature på, rigtig lækkert track indtil videre. Så kiggede Mega forbi, umiddelbart et rigtig, rigtig fedt track.

8) What Mobsters Do (Feat. Husalah, Unda P & Fed Ex)
Kender ikke rigtig nogle af disse rappere, men ham den første gør det meget godt. Så kommer der en som synger reggae og han bliver overlappet af næste rapper. Egentlig et meget fedt track, nu kommer reggae manden igen. Men ingen Mega indtil videre, reggae manden fortsætter og jeg nikker med nakken, men jeg savner Cormega.

9) Stuntin' Remix (Feat. Hell Rell)
Havde man regnet med at Cormega, kunne redde dette elendige track. Nu er Mega færdig med sit vers og jeg har virkelig lyst til at hoppe videre til næste track, nu rapper Mega sgu igen. Man kan sige meget om tracket, men han gør det godt. Hold kæft hvor er de vers spildt på det her track. Ahhh nu er det endelig slut.

10) Shade 45 skit
Typisk radio skit, det er ikke sjovt... Men nu griner jeg faktisk lidt...

11) Time (Feat. Ransom & Nicole Wray)
Ransom ligger rigtig hårdt ud, men beatet er nærmest ulideligt og nu kommer Nicole Wray ind og tracket begynder mere og mere at lyde som et Top Gun, Bodyguard, Dirty Dancing reject track med noget rap ind over. Hvad fanden har de tænkt på, det er simpelthen for underligt det her track, overvejer seriøst at uploade det, så jeg ikke er den eneste som har hørt det her track. Nu synger hun igen, og hun er virkelig, virkelig dårlig. Det hele lyder som en dårlig hjemmestudie/demo indspilning over en 80' instrumental, nu er det slut og der var ingen Mega igen.

12) The Rap Game (Feat. Little Brother)
Jeg havde hørt om det her nummer, men havde bare aldrig rigtig fået det tjekket ud. Lige umiddelbart syntes jeg Little Brother og Mega har lige så meget til fældes som Little Brother og Lil' Wayne, og det lyder næsten lige så dårligt. Indtil videre er jeg lidt skuffet over den her CD. Beatet på det her track giver mig seriøst ondt i hovedet, nu kommer Mega og jeg synes virkelig ikke han passer sammen med Little Brother, og beatet passer ikke til nogen.

13) Triboro (Feat. Dead Eye, Ron Smack & Bags)
Elektrisk guitar og violin er altid en god start på en rap sang, rappen er kedelig, beatet er kedeligt, alt ved dette track er kedeligt og ensformigt. Det kan tit overraske mig hvor uoriginalt nogle ting kan gøres, prikken over i'et er dog en eller anden rock fyr i baggrunden som siger: aaaaaaaaaahhhhhhhh, aaaahhhhhh, aaaaaaaaaaah.
Så slut dog for helvede, der er 39 sekunder tilbage og det eneste der kører er rock fyren og hans klagesang.

14) Live From The Caves (Feat. Donnie Castro, Sick Jacken & Cynic)
Meget gøglet beat, egentlig ret fedt og rigtig hardcore fornemmelse. Sick Jacken er vild, burde måske købe hans CD med DJ Muggs. Gad vide hvordan Mega passer ind på det her psyko track, kunne ikke rigtig forestille mig han kunne følge med. Han dukkede aldrig op.

15) King Me Again
Sidste track. Det starter med noget spoken word noget, over noget orgel bombastisk type shit. Jeg ved ikke hvem det er, men nu er der en antydning af et beat. Det er virkelig dårligt og nu er der noget Chopped & Screwed Dirty South agtig omkvæd. HVOR ER MEGA!!!!!!?????
Jeg slukker inden tracket bliver færdig.

Opsummering
Dette har været en af de mest blandede oplevelser jeg længe har oplevet, en mere rodet udgivelse skal man lede længe efter. Jeg har Googlet lidt og kan nu se at CD'en er et slags soundtrack til den medfølgende DVD og derfor ikke skal anses som værende en Cormega udgivelse, til trods for at den bliver solgt som sådan. Min umiddelbare vurdering: lad vær' med at købe den og få de 3 bedste tracks af mig.

Tryk her for at hente: Cormega - Who Am I? (sampler)

2 kommentarer:

  1. yay tba.. du kører altid super god stil.. syntes folk burde være tvunget til at smide en kommentar hver gang de downloader, selvom jeg ik selv gør det, og selvom man skulle kommentere hvert indlæg.. Girafsprog.. godt arbejde.. J.A.N.

    SvarSlet
  2. Hej J.A.N.

    God stilo med kommentaren, og tak.

    SvarSlet