torsdag den 20. marts 2008

New York, New York big city of dreams (del 3)

Proton - Proton

Denne rap duo varmede op til Amanda Diva koncerten på SOB's, så vidt jeg kunne forstå var den ene fra Atlanta og den anden fra Chicago, de lagde dog begge vægt på at de var pt. var fra Chicago.

Deres 4 numres EP, blev givet væk gratis til koncerten og er udført på en anderledes iøjenfaldende måde, hvor coveret ligner lidt en stor aflang flyer som man åbner, hvori der ligger en CD. Efter en kort snak med en af dem, fortalte han mig at der kun blev trykt 50 eksemplarer.
Eftersom jeg allerede har hørt musikken gennem deres live show, så vil jeg straks sige at det ikke lige er min smag. Det er sådan lidt elektro/pop agtig, og handler om "special edition" tøj, skæv humor og om at være fly. Til gengæld var de simpelthen så sjove til deres show og havde sindsyg meget selvironi, så det giver mig lige en lidt anden tilgang til musikken. Nummeret "Mighty Cold" syntes jeg faktisk er rigtig fedt, netop på grund af dere live show, dog kunne det godt være lidt bedre mastereret så bassen virkelig fik lov til at "bumpe".

www.myspace.com/proton2

Tryk her for at hente: Proton - Proton

3 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. I digg... Hvor mår man fat i noget mere med de drenge?

    SvarSlet
  3. Ud over deres Myspace side så ved jeg ikke mere, de fortalte mig dog at der kommer en officiel EP snart.

    SvarSlet