mandag den 12. maj 2008

Dybb pøbel (del 1)

Jeg har haft lidt dårlig samvittighed over ikke at have skrevet nogen ordentlige indlæg her på det sidste, så jeg tænkte jeg ville gøre det godt igen ved at lave en lille tema uge. Som regel plejer jeg at få knaldet en del indlæg af på sådan en uge.

Eftersom jeg har fået rimelig god respons når jeg har skrevet om Mobb Deep, og at jeg har en del ting som jeg ikke har fået delt med jer, så tænkte jeg at jeg lige så godt kunne lave et lille uge-tema ud af det.

Prodigy - The Return Of The Mac (Pre-release version)

Prodigy er jo, som de fleste ved, den anden del af Mobb Deep og han fortjener derfor selvfølgelig at være en del af denne Mobb Deep tema uge. Jeg vil da også lige hurtigt påpege at der, i hvert fald, vil komme to andre indlæg med solo Prodigy materialle.

Det sidste stykke tid har Prodigy undergået lidt af en musikalsk regression, dette må uden tvivl tilskrives det umiddelbare flop, som mange anså Mobb Deep/G-Unit til at være. Normalt ville man mene at det er negativt at regressere, men netop i denne situation, må man sige det er til alles bedste. Nu er Prodigy så gået tilbage til den grimey east coast lyd, som man kender fra de gamle Mobb Deep plader og ikke mindst hans egen første solo udgivelse H.N.I.C. og det lykkedes ganske godt.

Dette er "pre-release" versionen af hans anden solo udgivelse; Return Of The Mac. Pladen skal efter Prodigy's eget udsagn anses for et Mixtape, en slags opvarmning til hans længe ventede H.N.I.C. pt. 2 og jeg syntes personligt at det er en ganske habil "teaser". Denne version indeholder enkelte tracks, som aldrig dukkede op på den regulære udgivelse, og generelt er Mobb Deep kendte for at lave deres albums om i sidste øjeblik, så dette er specielt interessant for Mobb Deep kompletister.

Tryk her for at hente: Prodigy - Return Of The Mac (Pre-release version)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar