fredag den 6. november 2009

Vil du ikke nok lytte til mit demo bånd... (del 11)

Nu skal i jo ikke gå hen og tro at bloggen er blevet en "anmeldelses blog", så jeg sætter "One time for your mind" indlæggene lidt i bero og vender tilbage med dem i næste uge, da jeg har en del relativ nye udgivelser jeg gerne vil køre igennem rutinen. Jeg har derfor oprettet en afstmninge , som bliver ændret regelmæssigt, så i selv kan være med til at bestemme hvilken udgivelse jeg skal gennemlytte og kommentere. Jeg har selvfølgelig ikke lyttet til nogen af de albums endnu, og lover at jeg holder mig 100% til det oprindelige koncept. I burde kunne se afstemningen nu, lige mellem min FaceBook fan side og min Twitter tweets. Så snart jeg har kørt et album igennem, så kommer der et nyt på afstemningen.

And now, back to our regularly scheduled programming...

Simply II Positive - Demo Tape

Hvis der er nogle af jer derude som ikke lige kan placere Simply II Positive, så kan jeg måske hjælpe lidt på vej, det er en hip hop duo, som består af Pharoahe Monch og Prince Po. Hvis det ikke er nok hjælp, så kan jeg yderligere sige at de senere ændrer navn til Organized Konfusion. Hvis i stadig ikke ved hvem jeg skriver om (og er over 20 år) så skal i skyde jer selv...

Dette demo bånd blev efter sigende lavet i 1989, man kan dog højst sandsynligvis antage at båndet måske er lavet så meget som et par år tidligere. Denne antagelse, skyldes alene at demo båndet er produceret af den legendariske Paul C. Paul C blev dog myrdet i sommeren 1989, jeg ved selvfølgelig ikke om han blev skudt direkte under indspilningen af denne demo, men mon ikke denne information var dukket op i interviews eller lignende hvis det var tilfældet. Hvis man derudover antager at det tager et halvt til et helt år at sammensætte sit demo bånd og medregner lidt "hip hop tid", så er numrene nok nærmere lavet omkring 87-88. Det betyder selvfølgelig ikke det store hvornår båndet præcist er lavet, men det er bare lidt nørderi som jeg synes er interessant, hvis man skal prøve at sætte flow og indhold lidt i perspektiv. Desuden ville Monch kunne have været cirka 15-16 år, hvilket må siges at være ret imponerende.

Musikken er (som man måske kan forvente) helt i top, med nogle super funky produktioner, som havde fortjent en langt bedre gengivelse. Lydkvaliteten er dog ikke så dårlig som man ellers plejer at høre på denne her slags udgivelser.

1 kommentar: