søndag den 15. november 2009

Føs'dags ønsker (del 10)

Jeg dropper altså søndags indlægget idag, da jeg hellere vil i gang med de fødselsdags ønsker. Det bliver som det plejer, dvs. det kommer nok til at tage det meste af ugen at indfri de ønsker som skal indfries, kun afbrudt af et enkelt "One time for your mind" indlæg.

UGK - The Southern Way 2007 (re-issue)
Der blev ønsket noget Bun B, som ikke var UGK's Banned EP (som jeg alligevel allerede har smidt op én gang). Så tænkte jeg at pågældende nok heller ikke ville have The Southern Way, som jeg jo egentlig også smed op dengang. I stedet har jeg så valgt denne digital-only udgivelse fra "Big Tyme Records" som indeholder The Southern Way, enkelte numre fra Banned EP'en og en røvfuld ekstra tracks, som man ikke kan få andre steder. Man kan stadig købe denne udgivelse her.

Southern Series Vol. 1-5
Pågældende ønskede også noget southern shiat som han ikke havde hørt før, den var lidt sværere og jeg har derfor valgt en lidt alternativ/anderledes indfrielse af ønsket. Southern Series "compilationerne" stammer fra en af de bedre hip hop blogs derude, nemlig T.R.O.Y. bloggen. Alle 5 Southern Series er spækket med alt hvad man overhovedet kan forestille sig rykker nede sydpå fra 91-99. Det har i hvert fald været noget af en øjenåbner for mig, og der vil helt sikkert være noget man ikke har hørt før (eller hørt om).

High Potent - HP Gets Busy
Afslutningsvis blev der ønsket noget med Big Jaz, jeg kender ingen rapper som går under navnet Big Jaz, en google søgning viser dog at Jaz-O nogle gange går under det navn (så måske det var ham). Jeg synes ikke Jaz er så spændende, så jeg har ikke rigtig noget vildt interessant med ham. Men jeg smider da lige han mest omtalte nummer op, hvis der skulle være nogen som ikke har hørt det endnu. Det drejer sig selvfølgelig om nummeret med Jay-Z fra 1986, som er Jay-Z's absolut første optræden på plade. Jay og Jaz gik under navnet High Potent og udgav 12" "HP Gets Busy".







5 kommentarer:

  1. Du er da bare dagens motherfuckin mayne i skysovs!! =D Og ja jeg mente selvfølgelig THE Jaz, jeg har en virkelig fed LP med ham der hedder "to your soul" hvor Jay Z også er feat. på et par numre!!

    Mange, mange tak!

    -NJ

    SvarSlet
  2. Fuuuuck hvor svedigt! Kan du uploade som zip.fi? det ku være fedt....

    -Ejgilo

    SvarSlet
  3. var lige inde på Discogs og tjecke ud hvad han ellers havde lavet og et af hans alias' er/var faktisk Big Jaz..

    mht til zip fil... Nu er det jo vinyl vi snakker om så den skal lige rippes en gang... Tror jeg sender den ind til bloggen hér i så fald, den fortjener sin egen post!

    SvarSlet
  4. okay, det vil jeg prøve... jeg er bare computeridiot, derfor jeg spørger...

    -Ejgilo

    SvarSlet
  5. og så var det sgu egentlig ikke så svært :)... det er nice at høre noget lidt mere old school south...

    -Ejgilo

    SvarSlet