søndag den 21. februar 2010

Wu Franchise

Inden jeg kaster mig over dagens bog indlæg, ville jeg lige skynde mig at introducere et nyt tiltag, der egentlig ikke har været planlagt, men som jeg lige kom til at tænke på mens jeg vaskede op. Det drejer sig om en lille tilføjelse af et "Wu Franchise" tag, som vil komme til at optræde en del i fremtiden.

Wu-Tang Clan er en af de få grupper/artister, i hop hop miljøet som har formået at sælge ud i den traditionelle forstand, dog uden at miste deres kredibilitet som kunstnere, noget man ellers har oplevet hos de fleste andre. Og selvom kollaborationer imellem store brands og hip hop, i enkelte tilfælde kan accepteres, så er der absolut ingen kunstnere som har brandet sig i så stor stil som Wu-Tang uden at miste en stor del af deres kerne lyttere. Pyjamaser, sko, skateboards, sengetøj, bøger, tegneserier, dukker, malerier, skulpturer, børnetøj - ja alt tøj faktisk, er blot nogle af de effekter som bliver prydet med et Wu logo, eller et af dets medlemmer. Og faktisk er Wu-Tang nærmest blevet et franchise i sig selv, hvor firmaer fra hele verdenen hopper med for at bliver promoveret ved siden af Wu.

Nu er det ikke fordi jeg er en samler (som man ser i Japan og Tyskland), men jeg synes generelt det er sjovt at samle på sjove og finurlige hip hop effekter, inden for rimelighedens grænser (mht økonomien) og jeg har da et pænt lille stash efterhånden - og især fra Wu. Med hensyn til hvad jeg vil dække på bloggen, drejer det sig hovedsageligt om bøger og film, men jeg har også et par andre ting gemt i ærmet. Derudover vil jeg, i højere grad benytte Twitter, når der kommer nyt og anderledes Wu memorabilia.

Da der ikke er tale om en decideret serie af indlæg, som jeg ellers plejer, men mere en form for ekstra kategori, så bliver indlæggen blog tagget med "Wu Franchise", samt en tilføjelse i overskriften, når det er en del af et serie indlæg, som jeg har gjort her.

Ikke noget musik i denne omgang, men prøv denne her sjove "Wu-Tang name generator" som Fat Lace Magazine har lavet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar