onsdag den 4. juli 2007

Det tredje øjes planeter

3rd Eye - Planets

3rd Eye er en rapper/producer som jeg vil vove at påstå, der er rigtig mange som ikke lige har hørt om, dette kan enten skyldes at han som regel kreditteres som Jesse West, eller at han aldrig rigtig har opnået den succes som han måske har fortjent. Jeg må da også erkende at jeg ikke vidste særlig meget om manden, før jeg faldt over denne her.

Men der er da et par interessante fakta som er værd at vide, ud over at være den første rapper overhovedet til at få en pladekontrakt på det legendariske Motown Records, så var han også et af de første originale medlemmer af Bad Boy produktions teamet "The Hitmen". Sidst men ikke mindst var han manden som i sin tid producerede Biggies demo bånd, og man kan da undres at han aldrig opnåede samme succes som de øvrige Bad Boy artister gjorde på daværende tidspunkt.

3rd Eye har kun tidligere udgivet ét album "No Prisoners" fra 1989, "Planets" skulle have været udgivet i 1999 men blev skrottet (hvorfor ved jeg ikke, men det er nok bare det sædvanlige).

Da 3rd Eye er fra Bronx er dette en east coast udgivelse, og af en eller anden grund synes jeg lyden minder lidt om Lost Boyz (bare uden reggae indflydelsen). Hele pladen er produceret af ham selv, og jeg synes det er en rigtig solid "udgivelse" med nogle rigtig, rigtig fede numre i blandt. Især nummeret "Troopers Reprezent" med blandt andre Lord Finesse er en rigtig fed banger.

Tryk her for at hente: 3rd Eye - Planets

Ingen kommentarer:

Send en kommentar