fredag den 4. april 2008

Væk fra det lineære og tilbage til den gamle stil

Jeg bevæger mig lidt væk fra hele NY temaet som jeg har kørt her på det sidste. Jeg har mistet lidt interessen for at skrive indlæggene, og jeg tror det er bedst hvis de bare kommer, når de kommer. I stedet vil jeg bare skrive når jeg skriver, og hvofor så ikke gør som jeg har gjort tidligere.

Rah Digga - Everything Is A Story

Året er 2003 og Rah Digga skal til at udgive sit andet album. Oven på det knap så storsælgende men meget gode album "Diry Harriet", var det blevet tid for Rah Digga at bevise at hun også kunne lave en plade som mainstreamen kunne tage godt imod.
Med et remake af Biggie tracket "Party And Bullshit", originalt omdøbt til "Party And Bullshit 2003" var scenen sat og Digga så ud til at være klar til at overtage radiobølgerne. Rah gik endda så langt, som at udskift DJ Premier og Pete Rock, med mere lyttervenlige toner fra Just Blaze og Eminem. Men lige meget nyttede det og albummet blev skrottet af pladeselskabet af (for mig) ukendte årsager.

Pladen er som sagt en del mere mainstream i sit udtryk end man måske er vandt til fra Dirty Harriet, dette ændrer dog ikke på det faktum, at Rah Digga er en af de absolut bedste kvindelige MC'er og hendes punchlines og flow er blandt de aller bedste. Jeg kan varmt anbefale at man lige tjekker; "Intro (Feat. Ghostface Killah)", "Dare U To Cross" og "You Don't Wanna Know (Feat. Young Zee)".

Albummet var tilgængelig i en kort periode i 2006 fra Rah Digga's egen hjemmeside, hvor man kunne købe numrene som enkelte downloads til ca. 1 dollar stykket.

Tryk her for at hente: Rah Digga - Everything Is A Story

4 kommentarer:

  1. Det lyder ret dope, efter første gennemlytning. Rah Digga er helt sikkert en af de bedste kvindelige mc's. Og det er jo den slags musik vi elsker dig for! Dope, u udgivet, musik! Thanks

    SvarSlet
  2. Hvordan kan man udskifte DJ Premier og Pete Rock med Just Blaze og Eminem?

    Efter en hurtig gennemlytning synes jeg dog eat der er rimelig mange beats der ikke falder i min smag.

    Men det er altid fedt at få nogle uudgivede alums, så mange tak.

    SvarSlet
  3. Ikke noget med emnet at gøre, men til den næste onsdags bio kan du så finde det meget roste reality show DMX lavede i 2006 ! Soul Of A Man hedder det.. og indeholder i alt 6 episoder.. Han var vist grunden til at Snoop og Irv gotti eftersigende sku ha fulgt trop!

    på forhånd tak.

    9Milli

    SvarSlet
  4. Yo 9 Milli,

    Jeg kan ikke garantere at det bliver til næste onsdag, men jeg skal nok forsøge.

    Peace
    t

    SvarSlet