torsdag den 24. april 2008

De bliver ved med at blive holdt udenfor

Outsidaz - The Bricks (pre-release version)

Det har altid virket som om Outsidaz (og dets medlemmer) har været ramt af en eller anden forbandelse. Selv om de individuelle medlemmer og gruppen, som helhed har opnået kæmpe annerkendelse i undergrunden, er det aldrig helt lykkedes, hverken gruppen eller medlemmerne at bryde igennem og blive vel-etablerede rap super stjerner. Jeg ved godt Rah Digga er kendt, men jeg ser mere hendes succes som værende på grund af hendes tilknytning til "The Flipmode Squad" og ikke Outsidaz, og jeg tror bestemt ikke hun ville være hvor hun var i dag hvis det ikke havde været for Flipmode og Busta Rhymes.

Til trods for at være meget tæt affilieret med Eminem, på et tidspunkt hvor hans hype virkelig eksploderede, og for at medvirke på Fugees's "The Score", virkede det ikke som om Columbia Records, var helt klar over hvordan de skulle gribe hele Outsidaz bevægelsen an. Young Zee havde tidligere selv oplevet hvordan et pladeselskab havde kostet ham hans livsværk, og nu så deres første reelle gruppe album ud til at lide samme skæbne. Et pladeselskabs skift lige før udgivelsen af albummet, medførte at "The Bricks" pladen som endte i forretningerne kom til at se en del anderledes ud, end den promo/pre-release version, som blev sendt ud til presse og radiostationerne af Columbia Records, og som jeg nu lægger op her.

The Bricks er for mig en hel fantastisk plade, og jeg prøver generelt at opstøve alt hvad Outsidaz har haft fingrene i, så jeg kan varmt anbefale jer til ikke at gå glip af denne her.
Ligesom de andre pre-release versioner jeg har lagt op, er der en mærkbar forskel på den endelige plade som endte i forretningerne.

Tryk her for at hente: Outsidaz - The Bricks (pre-release version)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar