søndag den 11. oktober 2009

Ustrukturerede søndage (del 1)

Som de fleste af jer nok ved så plejer jeg at have et fast indlæg hver søndag, det startede med en top 8, udviklede sig til en ugentlig konkurrence og endte ud med at handle om soundtracks. Det sidste af de nævnte tiltag var dog knap så populært og de få kommentarer som dukkede op på indlæggene omhandlede altid noget helt tredje - jeg ser derfor ikke nogen umiddelbar grund til at fortsætte med dem.

I stedet vil de resterende søndage i 2009 være lidt mere løse i strukturen, og handle om hvad der umiddelbart falder mig ind.

Jeg vil starte ud med at dele et track med jer, som blev ønsket for meget lang tid siden i kommentarerne. Dengang havde jeg kun en rigtig dårlig film-optagelse at gøre godt med, men jeg er faldet over en cd kvalitets udgave på et totalt tilfældigt mixtape. Det drejer sig selvfølgelig om den meget kendte scene fra La Haine filmen, hvor DJ Cut Killer mixer NTM's "Nique Ta Mêre" med Édith Piaf's "Non, je ne regrette rien". Dette er hele mixet på fulde to et halvt minut i perfekt kvalitet.

Hvis man tjekker mange blogs dagligt kan det godt være en sand jungle at finde rundt i alle de nye numre, som bliver smidt op dagligt. Det betyder især at man ofte ender med at grovsortere en del, med risiko for at gå glip af nogle sande perler. Eksempelvis det fantastiske Brother Ali og Scarface track, fra BK One's nyeste Album "Rádio Do Canibal", eller Crooked I's nyeste single med Snoop Dogg, som han ellers har haft bøf med - indtil nu altså. Det er måske heller ikke alle som har hørt Sean Price, M.O.P. og Saigon's leakede track fra Statik Selektah's kommende "The Hangover" eller som har fattet at Cormega's først single er produceret af Preemo.

Hvis i (ligesom mig) var lidt skuffede over Slaughterhouse albummet, så vil jeg lige dele deres (efter min mening) to bedste tracks, som selvfølgelig ikke endte på den færdige udgivelse, hvilket resulterede i en endnu større skuffelse, da jeg havde hørt albummet helt igennem og ikke rigtig kunne forstå visionen. Det første nummer er det introspektive "Move On" det andet er posse cuttet "Woodstock" med M.O.P.

1 kommentar:

  1. Awesome! Specielt Move on redder min tømmermandshærgede søndag - god stil god stil!

    SvarSlet