onsdag den 10. oktober 2007

Mixtape eller bootleg?

Mobb Deep - The Dunn Language

Nu er Took It 2007 slut, og det er blevet tid til at fortsætte bloggen som den plejer. Jeg starter ugen med denne ikke udgivet plade fra Mobb Deep, som jeg ikke er helt sikker på om jeg har den rigtige historie til, men jeg prøver lige alligevel.

Så vidt jeg kan efterforske mig frem til, skulle dette have været en regulær Mobb Deep udgivelse tilbage i 2002. Men pladen blev skrottet (hvorfor ved jeg ikke). I stedet blev det til et mixtape, som efterfølgende blev opfulgt af en part 2. Forskellen på de to mixtapes er dog, at part 2 indeholder en del (på dette tidspunkt) allerede udgivet tracks, hvorimod denne kun indeholder tracks som ellers ikke er blevet udgivet på andre tidspunkter (bortset fra enkelte som dukker op senere). Dette er en klar indikation om at dette skulle have været meget mere end "blot" et mixtape, derudover er det ikke muligt at finde nogen info om mixtapsene, såsom hvor de har kunnet købes eller cover billede. Dette kunne godt tyde på at "part 2" har været et hjemmelavet mixtape som er blevet sat ud på nettet og at "The Dunn Language" er en bootleg af den oprindelige unreleased Mobb Deep plade. (lidt kringlet, men også lidt svært at forklare hvad jeg mener)

Pladen indeholder som sagt en masse (relativt) svært tilgængeligt Mobb Deep materiale, og er opkaldt efter den slang som Mobb Deep (blandt andre) er blevet kendt for at bruge og som efterfølgende er blevet en "normal" del af rap jargonen.

Jeg gemmer part 2 mixtapet til en anden gang, da jeg synes at "The Dunn Language" skal stå alene.

Tryk her for at hente: Mobb Deep - The Dunn Language

1 kommentar:

  1. Kæft jeg digger det "mixtape" her, super fedt!

    SvarSlet