mandag den 1. oktober 2007

Saigon Took It

Saigon

Så begynder min dækning af Århus Took It, og hvorfor ikke starte med den kunstner som jeg absolut uden tvivl glæder mig allermest til at opleve live (nu hvor Rakim har aflyst og jeg allerede har oplevet Pharoahe). Fra starten af bloggen, for næsten et års tid siden, havde jeg planer om at lave denne slags indlæg, men mine planer var nær blevet ændret på grund af uforudsete problemer. Men med de mange ændringer i Took It programmet, virker dette som det bedste tidspunkt overhovedet at gå i gang med at dække årets største Hip Hop begivenhed.

Saigon er (for mig i hvert fald) et af de mere interessante navne som gæster dette års Took It festival. Dette skyldes ikke mindst hans manglende "debut", for til trods for et par meget helstøbte mixtapes har Saigon endnu ikke udgivet sin egentlige debut, denne skulle dog være at finde i slutningen af dette år og kommer til at hedde; The Greatest Story Never Told. (Pladen har dog været igennem en del op og nedture, så lad os alle krydse fingre for at den udkommer rettidigt.)
  • Clinton Sparks & Saigon - Return Of The Yardfather
  • Statik Selektah & Saigon - Belly Of The Beast (The Scram Jones Files)

Dette er lige umiddelbart de to eneste mixtapes jeg lige ligger inde med med Saigon, men de giver begge et meget godt overblik over hvem Saigon er.

Tryk her for at hente: Saigon Took It

1 kommentar:

  1. Suuuper lækkert! Saigon er sgu den næste store MC, uden tvivl.

    SvarSlet