lørdag den 4. august 2007

Bedre end originalen?

Lupe Fiasco - Lupe Fiasco's Food & Liquor (pre-release version)

Lupe Fiasco er en rapper som har være omgivet af usædvanlig meget hype lige op til udgivelsen af sit første album. Mange rappere opnår denne opmærksom, men det er ikke altid de formår at leve op til den hype de tit selv har skabt, eller når hypen opstår gennem allerede etablerede superstjerner bliver presset ekstra stort. Få bryder igennem som Kanye West og endnu flere bliver glemt som Rhymefest (selvom det faktisk er en rigtig god plade).

Med Food & Liquor var det Lupe's tur til at bevise at han kunne leve op til sin egen hype og meget lig Kanye West endte pladen med at blive en kæmpe succes. Lupe blev hurtig "nørde" hip hoppernes yndlings rapper, skarpt efterfulgt af Kanye og Pharell.

Men selvom Food & Liquor i de flestes øjne anses for at være en rigtig god plade, var der dog rigtig mange som ville have haft at den skulle have lydt helt anderledes. Selvom en stor del af Lupe's hype kan akreditteres Kanye og Jay-Z, så opnåede han også en stor del af sin hype, ved at hans album blev "leaket" på internet længe inden den originale version stod færdig.
Denne umastererede version af Food & Liquor fik utrolig meget opmærksomhed på nettet og hans plade blev spået til at blive en klassiker. Da Food & Liquor så endelig ramte forretningerne, var det til manges store skuffelse at hele pladen næsten var blevet lavet om og at mange af de bedste numre var forsvundet.

Nu har i så den "originale" version af Food & Liquor, så må i selv afgøre hvilken plade som er den bedste.

Tryk her for at hente: Lupe Fiasco - Lupe Fiasco's Food & Liquor (pre-release version)

3 kommentarer:

  1. Må være ærlig og skrive at jeg aldrig har hørt Lupes album, så det bliver svært for mig at sammenligne... Men igen et godt arbejde, og hvis jeg kan lide denne version køber jeg måske den anden.

    SvarSlet
  2. du fatter ikk hvor længe jeg har ledt efter denne her version .. De steder den har været lagt op var linksne udløbet - måske har jeg bare tjekket de forkerte steder . Mange tak - ikke for at promote mig selv, men jeg smider et par lupe mixtapes op på min side i løbet af ugen , så hvis du tørster så kig forbi .. peace ! '

    9Milli.

    SvarSlet
  3. Ja, jeg har selv haft den i rigtig lang tid, men kunne godt forestille mig at den var ret svær at hente nu.

    God stil med din blog, jeg tjekker lige op for den npr jeg får tid.

    Peace
    t

    SvarSlet