søndag den 13. januar 2008

Stram rygsækken (del 1)

Som sagt vil jeg i denne uge fokusere min opmærksomhed omkring noget musik som jeg personligt ville definere som værende såkaldt "backpack" musik. Jeg ved godt der er nogle af jer derude som vil læse disse indlæg og tænke; "det er da overhovedet ikke backpack musik", og det er også fint nok, men hvis der er én ting jeg har lært af denne blog, så er det, at man ikke kan tilfredstille alle. Så i stedet for at starte en diskussion, så nyd i det mindste musikken jeg skriver om. Jeg starter med:

Talib Kweli - Eardrum (Pre-release version)

Her på det sidste er jeg begyndt at fremskaffe en del "pre-release" eller "advance" versioner af forskellige albums, dette skyldes at de som regel indeholder andre tracks eller en anderledes masterering, som til tider er betydeligvis bedre end de tracks som ender på den endelige version. Jeg har tidligere på bloggen skrevet om et par stykker (her, her, her og her), og fortsætter nu med denne Talib Kweli udgivelse. Selvom jeg ikke selv syntes at denne version er meget forskellig fra originalen, så har jeg valgt at fremhæve den, da den, på nettet, tit bliver fremhævet som værende én af de bedste plader som aldrig blev udgivet.

Pre-release versionen indeholder kun 16 tracks, modsat de 22 som den endelige version har. Der er ingen nye tracks, men det som de fleste mennesker fremhæver er den anderledes masterering, her er det blandt andet tracket "Hell" som lyder meget federe på denne her version og "In The Mood" uden Kanye West, som (jeg syntes) fungerer meget bedre.

Generelt gør den anderledes masterering og den kortere spilletid, albummet meget mere helstøbt og mindeværdigt, end det album som endte i forretningerne.

Tryk her for at hente: Talib Kweli (Pre-release version)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar