torsdag den 8. marts 2007

Bevis dit værd og rock mic'en live (del 3)

The Notorious B.I.G. - Live Sessions

Det var egentlig ikke meningen jeg ville lave dette indlæg lige nu, da jeg ikke har fået fat i alt det som jeg ville have uploadet (det kommer jeg til lidt senere). Men nu har jeg fået et request på noget live Biggie, så tænkte jeg at jeg lige så godt kunne skrive indlægget med det samme og så opdatere den senere når jeg har skaffet alt det som jeg havde tænkt mig. Derudover er det 10års dagen for Biggie's død i dag. (RIP)

Det kommer vel ikke bag på nogen at jeg elsker Biggie, da jeg var teenager skulle man vælge side, enten var man nede med Biggie eller også var man nede med 2 Pac, der var overhovedet ikke nogen middelvej. I min omgangskreds var det ikke så meget et spørgsmål om øst eller vest, for vi festede alle til Snoop, Dre, Xzibit, Tha Liks og alle de andre fra vest kysten, men så snart et 2 Pac track kom på, så dissede vi det helt per automatik.
(Det er faktisk kun 2-3 år siden at jeg begyndte at åbne helt op for 2 Pac)

Biggie har altid haft en helt speciel plads i mit hip hop hjerte, jeg kan huske hvordan alle privat festerne fra folkeskoletiden var domineret af "Juicy" & "Big Poppa" på repeat. Og vigtigst af alt, så kan jeg huske da han døde. Vi holdt diverse "minde" fester for ham og der var en helt speciel følelse af at man virkelig havde mistet én af de helt store.

Biggie er selvfølgelig en kunstner som rigtig mange mennesker gerne ville have oplevet optræde, heldigvis findes disse optagelser af Biggie til alle os som aldrig fik fornøjelsen. Jeg har uploadet tre udgivelser:
  • The Notorious B.I.G. & Junior Mafia - Live In Amsterdam
  • DJ Semi - Biggie Smalls Live
  • Mr. Cee - The Best Of...
Den første er en live optagelse af en koncert i Amsterdam. Den anden er et mixtape som er lavet af DJ Semi, han har samlet koncert optagelser med Biggie, det drejer sig hovedsageligt om optagelser fra "The Notorious B.I.G. & Junior Mafia - Live In Amsterdam" og "The Notorious B.I.G. - Live From London", en indspilning som jeg forgæves har prøvet at fremskaffe (det var den jeg snakkede om i starten af indlægget).
Den sidste er et mixtape som kom ud i 2000, der er en del live freestyles med Biggie og tracks som er svære at fremskaffe. Hoved årsagen til at jeg uploader den, er et request om at få det klassiske freestyle med Big Daddy Kane, Biggie, 2 Pac, Shyheim og Big Scoob Lover, som er track nummer 15 under navnet "Madison Square Garden Freestyle".

Hvis der er nogen som ligger inde med "The Notorious B.I.G. - Live From London" så ville jeg virkelig blive glad for et link.

Tryk her for at hente: The Notorious B.I.G. - Live Sessions

9 kommentarer:

  1. Yo TBA. Du har fandme det sorte bælte i det her blog shit. Tak Tak Tak. God weekend og gid du møder en der giver dig en gratis øl!

    SvarSlet
  2. Hey Morten,

    det var da så lidt, jeg drikker ikke så man må håbe jeg møder en som får lyst til at give mig en rød sodavand.

    God Weekend
    Peace
    tba

    SvarSlet
  3. Det her bliver ikke bedre.. det er toppen det her.. jeg er taknemlig tba ;)

    thank you :)

    SvarSlet
  4. Damn, TBA.. Den her blog, må nok være min ynglings! mange tak for ´denne post ! Biggie er os i mit hjerte (R.I.P.) Mange tak.

    9Milli.

    SvarSlet
  5. Yo TBA.
    Begge disse links skulle føre til "B.I.G. Live in London". Har lige hentet men ikke checket, og da det er to forskellige størrelser filer, ved jeg endnu ikke, hvilken der er bedst...

    http://rapidshare.com/files/17655865/Live_In_London.rar

    http://www.megaupload.com/dk/?d=S24EHNGG

    Peace

    SvarSlet
  6. Yo Yo Yo

    Der manglede lige lidt af rapidshare-adressen...

    http://rapidshare.com/files/17655865/Live_In_London.rar

    SvarSlet
  7. Well linket er åbenbart for langt, men det eneste der mangler i adressen er "ar"... Altså "....Live_In_London.rar"... Beklager bøvlet.

    SvarSlet
  8. Hey Student,

    Det fandme god stil,tusind tak. Har ledt længe efter det.

    Peace

    SvarSlet
  9. Yo TBA! Har tænkt længe over det, og siden du har kæmpe hiphop viden, må jeg bare vide om du kan give mig noget info. Big Scoop Lover, var med på det legendariske freestyle nummer fra madison square garden, så var han med på Big Daddy Kane nummeret kan ikk huske hvad det hedder ! Men hvaså? kan ikke finde mere med ham?

    9milli.

    SvarSlet