lørdag den 3. marts 2007

Søndagens top 8 (del 7)

Denne søndag var jeg lige ved at lave en top 8 over mine yndlings "jeg hader (indsæt autoritet)" tracks, men så tænkte jeg at det ikke er alle som bor på Nørrebro eller i København (eller på Sjælland for den sags skyld). Og at det faktisk godt kan være at disse mennesker er lidt trætte af at alting drejer sig om Ungdomshuset, Nørrebro, optøjer, politivold osv. i disse dage.

Så i stedet har jeg valgt at gå i den helt modsatte retning og sammensætte en top 8 over nogle gode fest numre, som ville sætte skub i ethvert dansegulv (eller i hvert fald et dansegulv hvor der bliver spillet hip hop). Derudover er der også en lille gave til den hurtigste.

1) A-Team - Gonna Wanna Spin It (remix)
A-Team er Aceyalone og Abstract Rude, hvis i ikke lige ved hvem de er, så kan man læse lidt om dem her. Det her nummer er fra "Who Re-Framed The A-Team", helt klart et fedt nummer som man sandsynligvis aldrig vil høre i byen.

2) Chamillionaire (Feat. Snoop Dogg & Busta Rhymes) - Not A Criminal (remix)
Jeg hader "Ridin", jeg synes selv jeg er meget åben når det kommer til musik (især hip hop), men "Ridin" var grunden til at jeg overhovedet ikke havde lyst til at høre Chamillionaire igen, nogensinde. Men den her fest-banger med Snoop og Busta er faktisk ret fed.

3) Zion-I & The Grouch - Trigger
Sindsyg fedt nummer som sampler The Clash nummeret "The Guns of Brixton", som også er sindsyg fedt. Med fuldt tryk på, så er det her nummer alt for hårdt. Tjek omkvædet:

"When they kick in your front door/are you gonna run?
will you stand in your feet/or deliver with your gun?"

4) David Banner (Feat. Twista & Busta Rhymes) - Like A Pimp (remix)
Hvordan kan det være at der kun bliver spillet dårlige dirty south crunk numre ude i byen? Især når der bliver lavet så meget fedt. Jeg kan i hvert fald godt forstå der ikke er så mange som tjekker for den beskidte syd, med det musik som landets DJ's vælger at smide på de to 1210'er. Hvis man til gengæld ikke kan lide det her nummer, så vil man aldrig kunne lide dirty south crunk. (det har jeg hermed bestemt)

5) Heltah Skeltah (Feat. Starang) - I Ain't Havin That
Det her track fra albummet "Magnum Force" er en totalt banger, som bestemt godt kunne fyre op for en god fest. Er jeg den eneste som savner Heltah Skeltah og ikke mindst Starang???

Nu kommer jeg så til gaven som jeg skrev om tidligere, jeg er kommet til at købe et eksemplar af denne CD, selvom jeg havde den i forvejen (jeg skal aldrig købe musik uden min ipod igen). Hvis du vil have denne fantastiske CD, så skal du bare fortælle mig hvem det er som har lavet dette nummer og hvilken plade den er på. Så sender jeg den til dig. Og please, hvis du har én i forvejen så giv andre en chance for at få den. (Så er der blevet fundet en "vinder")

6) Jay-Z - 99 Problems (Kno remix)
Det vel egentlig lidt nærigt at vælge det her nummer, når jeg lige har lagt hele albummet op på et andet indlæg. Men det er altså et vildt funky nummer, som jeg bestemt synes fortjener en plads i denne top 8.

7) K'Naan - Soobax
Jeg har fandme meget forskelligt musik, K'Nann er en Somalier som flyttede til USA da han var teenager, hvorefter han begyndte at rappe. Jeg købte hans CD til Damian Marley koncerten, og er bestem ikke blevet skuffet. Jeg kan godt lide de Afrikanske rytmer der gennemsyrer det her track. Ikke det mest hårdtslående track, men bestemt ét af de mest interressante.

8) 2nd II None (Feat. AMG & DJ Quick) - Up 'N Da Club
Det kan da ikke være en fest uden at vest kysten er inviteret, det her track leder tankerne hen på dengang west coast musik, blev lavet af west coast kunstnere.

(Bonus Track) Wu-Tang Clan - Wu-Tang Clan Ain't Nuthing Ta F' Wit (Bird Peterson Remix)
Det her er nok sådan et nummer, som man enten elsker eller hader. (det hjælper nok lidt på det hvis man godt kan lide elektro) Jeg synes i hvert fald det er vildt fedt.

Tryk her for at hente: Søndagens top 8 (del 7)

9 kommentarer:

  1. Du er sgu den bedste!

    Det nummer er med Heltah Skeltah fra albummet Magnum Force, right?

    SvarSlet
  2. Hey Pede Galucci,

    Du har sku også læst med fra starten og skrevet flittigt med kommentarer, så du fortjener da at få den. Og du har selvfølgelig ret med hensyn til både kunstner og album.

    Send mig din adresse på tobeannounced@gmail.com

    Så sender jeg den i løbet af ugen.

    Peace
    tba

    SvarSlet
  3. You got mail!

    Forresten en dope top 8!

    SvarSlet
  4. Hey tba.

    Rigtig fed blog, keep up the good work!

    Jeg så du manglede Crooklyn Cuts, de kan findes her: http://adaptero.blogspot.com/2007/01/dj-premier-crooklyn-cuts-tapes-19961997.html

    SvarSlet
  5. Hey Jonathan,

    Rigtig god stil. (selvom jeg allerede havde fundet dem)

    Men tak alligevel.

    Peace

    SvarSlet
  6. Det er fandeme fedt det Wu Tang remix!!

    Checkede lige op for Bird Petersons myspace, der ligger også et cool remix af Ms. Fat Booty.

    Faldt også over de her ord:
    "Det her er nok sådan et nummer, som man enten elsker eller hader. (det hjælper nok lidt på det hvis man godt kan lide elektro) Jeg synes i hvert fald det er vildt fedt," som du også brugte i din post.
    Er det dig som har snuppet ordene fra ham eller er det mr. bird der har været ude?
    Underligt var det i hvert fald :)

    SvarSlet
  7. Hey Pede G,

    Fuck hvor grineren, nej det er mig som har skrevet det.
    Det ser vist ud som om den kære Mr. Bird har tjekket min blog.(men hvordan fanden ved han hvad det betyder???)

    Super svedigt Ms. Fat Booty nr. det havde jeg ikke hørt før.

    Jeg regner med at sende den CD til dig i morgen.

    Peace

    SvarSlet
  8. tba you are the man!
    Glæder mig til at modtage cd'en.

    Min første var også hvordan fatter forstår han det. Men det kan være manden har en skjult dansksproget talent, hvem ved.

    One

    SvarSlet
  9. ^Damn, der er mange fejl i det indlæg..

    Bliver nød til at gre det læsligt.

    Min første tanke var også hvordan fatter han det. Men det kan være manden har et skjult dansksproget talent, hvem ved.

    Aaaaah sådan :)

    SvarSlet