fredag den 19. januar 2007

Den sidste kejsers skjulte guld

The Last Emperor - The Lost Tracks

Som en af de mest undervurderede rapper i branchen er det ikke altid The Last Emperor der kommer på banen når man snakker rap. Til trods for hans to solide udgivelser, er det ikke meget man hører til kejseren og det er da også meget sjældent man hører ham rappe på andre folks projekter. Det er faktisk kun lykkedes mig at finde fem numre hvor han gæster andre folks projekter, dette er til trods for at han har rappet siden 1996, hvor han første gang optrådte på "Lyricist Lounge".

Hans mangel på materiale er dog bestemt ikke ensbetydende med mangel på talent, hans tekster og flow lyder lige så veludviklet som de bedste i branchen og det er meget imponerende for en mand som kun har lidt over 60 sange i baggagen.

Jeg modtog denne cd da jeg bestilte "Music, Magic & Myth" fra www.hiphopsite.com, cd'en kom i et blåt plastik indlæg med tracklisten trykket på cd'ens front. Det er ikke lykkedes mig at finde noget på nettet om den, men noget kunne tyde på at nogle af numrene er fra hans album "The Legend Of Bigfoot" som blev skrottet af ukendte årsager.

Jeg er selvfølgelig ret glad for at være faldet over denne lille perle af en cd, der er nogle rigtig fede numre og hvis jeg lige skal fremhæve nogle enkelte så skulle det helt klart være: Do You Remember, Away From The Sun, The World Of Suzi Wong

En del af numrene er blevet udgivet som B sider på diverse 12".

Tryk her for at hente: The Last Emperor - The Lost Tapes

Ingen kommentarer:

Send en kommentar