torsdag den 25. januar 2007

Søndagens top 8 (del 2)

Så blev det søndag igen og det betyder at det er blevet tid til en top 8 over nogle numre som jeg selv synes er værd at tjekke.

Vil også lige benytte lejligheden til at takke alle dem som har kigget forbi, håber i nyder bloggen.

Her kommer så denne uges top 8...

1) Jadakiss (Feat. Anthony Hamilton, Styles P, Common & Nas) - Why (remix)
Jadakiss er ikke lige en rapper man hører så meget om i Danmark, det er virkelig en skam for hans stil og flow er helt unik. Dette nummer er en klar forbedring på originalen og jeg håber i nyder det. Med rygter om at han muligvis flytter til "Def Jam" kan det værre han får lidt mere opmærksomhed i Danmark.

2) Ludacris (Feat. Ol' Dirty Bastard) - Coochie Bangin'
Jeg har altid synes Ludacris var en af de bedste rappere og det her nummer med Ol' Dirty er simpelthen alt for underholdende. Tracket stammer fra "Pre-release Therapy" mixtapet.

3) Talib Kweli & Hi-Tek - Expansion Outro / Four Women
Dette nummer er et bonus/gemt track på deres Train of Thought cd, det er en rap fortolkning af det rigtig fede Nina Simone nummer af samme navn. Det er min personlige favorit på hele den udgivelse.

4) Bob Marley - Burnin' and Lootin'
Mit yndlings Bob Marley nummer nogensinde, hvis man nogensinde har set den franske film "La Haine" så ved man hvorfor.

5) AZ - The Come Up
Det her track fra "A.W.O.L." er produceret af DJ Premier og så har jeg faktisk ikke så meget andet at sige.

6) Beanie Sigel - Feel It In The Air
Endnu en rapper som man ikke hører så meget om i Danmark, det her nummer er fra pladen "The B.Coming" og er et af mine yndlings numre.

7) Sean Price - Bar Dash
"Jesus Price Superstar" udkommer om tre dage og jeg glæder mig i hvert fald, dette nummer udkom på "Donkey Sean Jr." mixtapet og hvis man nogensinde har set ham optræde så kender man også det her track.

8) Prodigy - Stuck To You
Det her helt nye track fra Prodigy giver håb om en tilbagevenden til en tid før 50 Cent og G-Unit. Det skal da også nævnes at der udkommer to Prodigy cd'er i år "Return of the Mac" og "H.N.I.C. 2", begge produceret af Havoc og Alchemist, jeg glæder mig allerede.

(Bonus Track) Four Women - Nina Simone
Sangen som var inspiration til Talib Kweli og Hi-Tek tracket af samme navn, som er endt på nr. 3 i denne uges liste.

Tryk her for at hente: Søndagens top 8 (del 2)

5 kommentarer:

  1. Endnu en gang en rigtig sprød liste du har samlet.

    SvarSlet
  2. Tak, tak...

    fedt med en kommentar...

    Peace
    tba

    SvarSlet
  3. Den her side er the best! Elsker dine valg. U'v got great taste ;-)
    Keep on keepin' on.
    Ses om hjørnet...

    SvarSlet
  4. Coochie Bangin' er bare for fed! Kan godt forstå hvorfor du syntes om Luda... Keep up the good work!!

    SvarSlet
  5. Jeg har nogen andre unreleased numre med Luda som jeg lægger op en anden dag... glæd dig for de er også alt for grineren.

    SvarSlet