søndag den 21. januar 2007

Søndagens top 8 (del 1)

Da jeg har fået rigtig meget positiv respons på bloggen (efter blot 4 dage), vil jeg begynde at lave nogle regelmæssige indlæg. Det første af disse indlæg vil være "søndagens top 8", hver søndag uploader jeg 8 numre som jeg selv synes er fede (nye som gamle), numrene vil ikke altid være hip hop og det er også her jeg (måske) vil benytte lejligheden til at fremhæve et track eller to fra de "store" udgivelser som er tilgængelige i enhver Fona eller TP.

Så lad os da bare komme igang med godterne....

1) Stephen Marley (Feat. Damian Marley) - The Traffic Jam
De to Marley brødre leverer her en rigtig fed dancehall banger som helt sikkert vil sætte skub på dansegluvet til sommer. Sangen er første single fra Stephen Marleys nyeste plade "Mind Control" som udkommer 20 Marts.

2) Jay-Z - 44 Four's
Dette track er en remake af numeret "22 Two's" fra hans debut album "Reasonable Doubt", det er et live nummer som han optrådte med under en koncert som blev holdt i anledning af Reasonable Doubt's 10 års jubilæum. Det er et bonus track fra pladen "Kingdom Come", som man kun kan få gennem itunes.

3) Lost Boyz - Summer Time
Mens jeg skrev dette indlæg hoppede mit itunes lige over på det her track, blev lige i totalt godt humør og glæder mig vildt meget til der kommer lidt solskin. Så jeg håber det får samme effekt på jer. Tracket er fra deres anden plade "Love, Peace and Nappiness"

4) Mary J. Blige (Feat. DMX & Nas) - Sincerety
Et overraskende grimey beat til et Mary J. track. Tilføjer det lige listen da der nok ikke er særlig mange som kender til det, tracket er aldrig blevet udgivet og er højst sandsygligt blevet droppet fra hendes album "Mary". (både Nas og DMX er krediteret som gæster på pladen, men dukker aldrig op)

5) Ghostface (Feat. Raekwon & Slick Rick) - The Sun
Tracket som dukkede op på "Bulletproof Wallets" tracklist, men som bare aldrig dukkede op på pladen. Et nummer som hylder solen kan man kun elske.

"Yo, the Sun could never be pussy/he always come out
He'll stand right there/even if you pull ya gun out"

Tracket dukker op på udgivelsen med Trife Da God "Put it on the line"

6) Les Nubians (Feat. The Roots) - Tabou (remix)
Fransk soul pige duo som man måske kender fra tracket "Love Language" fra Talib og Hi-Tek samarbejdet "Train og Thougt". Nummeret er et remake af Sade hittet af samme navn.

7) Sean Price - Jesus Price
Mens vi venter på "Jesus Price Superstar" kommer dette nummer som også nogle steder bliver kaldt "Crazy". Tracket stammer fra opsamlings skiven "Sound Chronicles Volume One" som kommer ud 20 februar. SEANNNN PPPPPP!!!!!

8) Nas (Feat. Tre Williams) - Let There Be Light
Hvis man ikke har købt "Hip Hop is Dead" endnu er man gået glip af et af Nas's mest gennemførte albums siden "Stillmatic". Nummeret er vildt soulfull og bombastisk, mens han skoler alle dem som sviner ham.

"When you're four years into the game/we can have a conversation
Eight years in the game/I invite ya on vacation
Ten years in the game/after I've enjoyed my fame
Only then I let ya pick my brain, niggaz"

(Bonus Track) KRS-One - Tribute To Nas
KRS-One på et track produceret af Marley Marl, hvor han hylder Nasty Nas... Hvad skal jeg sige? (andet end DAMN!!!)

Grunden til at det "kun" er et bonus track er fordi det er i meget dårlig kvalitet, så snart jeg har en bedre version vil jeg sætte den op.

Tryk her for at hente: Søndagens top 8 (del 1)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar